Leírás és Paraméterek
Az okos telefonnal rendelkezők 79 százaléka felkelés után kevesebb mint negyedórával már a képernyőt görgeti. Ami ennél is aggasztóbb, hogy egy kutatás szerint az amerikaiak harmada előbb mondana le a szexről, mint a mobiljáról.
A könyv részletesen tárgyalja, hogyan változtatják meg bizonyos termékek a cselekedeteinket és ezzel együtt a személyiségünket is. Nir Eyal, a HOOKED - Horogra akasztva szerzője fényt derít az olyan tech. óriások titkaira, mint a Google és a Facebook.
A HOOKED - Horogra akasztva szerzőjéről
Nir Eyal, a Szilícium-völgy kézikönyveként emlegetett HOOKED szerzője izraeli születésű, amerikai író, előadó és befektető. Szakértelme a magatartástudományban és a technológiában rejlik, több cikke is megjelent, amely a pszichológia, a technológia és az üzleti élet találkozását taglalja.
Nir Eyal sokéves kutatómunkájára támaszkodva, gyakorlati példákkal mutatja be, mi húzódik a mindennapjainkba beépült szokásépítő termékek és szolgáltatások sikere mögött.
Miért fókuszálnak a felhasználók egyes termékekre, míg másokról tudomást sem vesznek? Miért vásárolunk pusztán szokásból bizonyos dolgokat? Hogyan éri el némely cég, hogy ellenállhatatlan termékeket kínáljon? Miként épülnek be bizonyos alkalmazások, internetes szolgáltatások rövid idő alatt az életünkbe?
A HOOKED - Horogra akasztva című, best-seller könyv a horogmodellt alkalmazva választ ad kérdéseinkre.
A könyvben magyarázatot találhatunk a horgok működési elvéről, melyeknek lényege, hogy összekötik a felhasználó problémáját a vállalat megoldásával, és mindezt elég gyakran teszik ahhoz, hogy egy új szokást alakítsanak ki.
„Legtöbben mindennap megéljük, hogy az online világ már rég horogra akasztott bennünket is. Ez az okos kis könyv nemcsak kiutat mutat, hanem arra is fényt derít, hogyan fordíthatjuk az eddig ellenünk dolgozó erőket a saját (üzleti) hasznunkra.”
Szalay Ádám kommunikációs szakértő